Tuesday 9 March 2010

Verbinding verbroken

De KPN gaat me het leven gemakkelijk maken, sms-en ze. Voortaan kan ik mijn rekeningen online bekijken. Daar hoef ik alleen maar voor in te loggen bij ‘Mijn KPN’. Nou heb ik niet eerder een KPN bezeten, dus ik ben benieuwd. Om bij m’n rekening te komen, moet ik een account aanmaken, en daar heb ik mijn klantnummer nodig. Dat kan ik vinden, u raadt het al, op de rekening die op ‘Mijn KPN’ staat, dat ineens toch niet zo van mij blijkt te zijn.

>> 1 uur, telefoontjes met de ‘help’desk, -tig inlogpogingen >>

Het klantnummer per telefoon geven kan niet. Naar mijn e-mailadres sturen kan niet. Sms-en naar mijn mobiel kan evenmin. De vraag waarom dit niet kan, staat niet in het telefoonscript, maar wordt vakkundig afgebitst met een precisie die langdurige training verraadt. Mevrouw 3 van de KPN heeft uiteindelijk een lumineus idee: ze gaat mij een papieren kopie van mijn elektronische rekening sturen. Mooi, zodra dat binnen is, gaan we eens kijken wat voor fijne mobieltjes de concurrent in de aanbieding heeft bij onmiddellijke overstap na 15 jaar.

No comments:

Post a Comment