Tuesday 16 March 2010

Keeping up appearances

Toen ik 20 jaar geleden vanuit huis begon te werken, maakte ik als velen gebruik van een doorschakeldienst. Als ZZP-er kon je nu eenmaal niet tegelijk de telefoon opnemen en met de uitvoering van je vak bezig zijn (hoezo mobieltje). De dames van de doorschakeldienst namen keurig de telefoon voor me op, en vaak kreeg ik complimenten van klanten als "Goh, een heus bedrijf." Eén ding zat me alleen dwars: ze wilden per se als mijn secretaresse aangeduid worden, en onder geen beding wilden ze dat ik aan mijn klanten vertelde dat ik met een doorschakeldienst werkte, want dat zou hun zorgvuldig gekoesterde illusie verstoren: callcentre-syndroom avant la lettre.

Door het Nieuwe werken verschuiven weer allerlei organisatiegrenzen. En dat levert weer nieuwe (on)gemakkelijkheden op:

Workshifting Etiquette from Brent LaSala on Vimeo.

No comments:

Post a Comment